Efektywne odchudzanie – czy naprawdę jest trudne?
Sport i zdrowie

Efektywne odchudzanie – czy naprawdę jest trudne?

W pogoni za wymarzoną, zgrabną sylwetką sięgamy po co raz to nowsze diety, które bądźmy szczerzy, nie zawsze przynoszą żądane rezultaty. Dlaczego dzieje się tak, a nie inaczej, z zrzucone w pocie czoła kilogramy wracają lotem błyskawicy? Jak się odchudzać, aby przyniosło to oczekiwany efekt? O tym w poniższym artykule.

Odchudzanie jest procesem dość złożonym, wymagającym od nas samozaparcia i przede wszystkim chęci do zmiany diety na zbilansowaną i dotychczasowego trybu życia. Wiele osób decydujących się na odchudzanie szybko rezygnuje z wprowadzonej diety. Niekiedy powody są zupełnie błahe, chociażby odnoszące się do tego że trzeba jeść mniej, a częściej, a także pamiętać o tym aby ograniczyć między innymi tłuszcz, cukier czy sól. Pojawiają się wymówki typu „Nie mam na to czasu”, „Nie smakuje mi to”. Niestety, coś kosztem czegoś!

Jeżeli decydujemy się na odchudzanie, musimy mieć świadomość tego, że nie będzie to proces błyskawiczny. Oczywiście możemy spotkać się z wieloma dietami głośno okrzykiwanymi jako „diety cud”, niestety nie będą one takie cudowne, jak może nam się to wydawać. Efektywne odchudzanie, powinno polegać na wspomnianych już zbilansowanych posiłkach. Porcje powinny być małe, a jeść powinno się 5 razy w ciągu dnia. Warto w tym miejscu wspomnieć, iż drugie śniadanie i podwieczorek są dość ważnymi posiłkami, bowiem przyczyniają się do utrzymaniu prawidłowego poziomu cukru we krwi, przez co nie odczujemy głodu i nie będziemy podjadać. Jeżeli odczujemy chęć sięgnięcia po jakąś przekąskę, zamieńmy chipsy, paluszki czy słodkie ciastka na owoce bądź warzywa, które śmiało możemy spakować do pudełeczka i zabrać ze sobą do pracy.

Więcej informacji o efektywnym i zarazem rozsądnym odchudzaniu dostępnych jest na stronie spis.com.pl – ranking tabletek, diety, wywiady z trenerami

http://www.spis.com.pl/

Kolejna kwestią związaną z odchudzaniem i zmianą naszych nawyków jest przyjmowanie dużej ilości płynów, czyli ok.2 litrów dziennie. Najlepsza w tym wypadku jest woda. Jeśli nie lubimy zwykłej wody, w bardzo prosty sposób możemy zrobić wodę smakową, jak? Wystarczy dodać ulubione owoce ( maliny, borówki, truskawki, lionkę, cytrynę), wzbogacić to np. liśćmi mięty i gotowe! Należy pamiętać, aby w procesie odchudzania ograniczyć spożywanie kawy, przyczynia się ona do odwadniania organizmu. Dobrze jest zamienić ją na chociażby zieloną herbatę, dostępną w rozmaitych opcjach smakowych do wyboru.

Możemy zadać sobie pytanie jaka dieta będzie dla nas najlepsza. Szerokie grono osób spędza długie godziny przed monitorami wyszukując odpowiednich diet. Niestety, nie wszystkie diety wyglądające „dobrze”, przyczynią się do poprawy naszego wyglądu. W poszukiwaniu właściwej diety powinniśmy udać się na wizytę do dietetyka, który po wywiadzie lekarskim oraz analizie wagi i ilości tkanki tłuszczowej w organizmie dopasuje posiłki, oraz pory i ilość ich przyjmowania we właściwy sposób.

Z odchudzaniem wiąże się także ruch. Nie liczmy na to, iż wcinanie sałaty, ciemnego pieczywa czy owoców przełoży się bezpośrednio na utratę wagi i idealną sylwetkę. Aktywność fizyczna w procesie odchudzania jest bardzo ważna, a więc dobrze jest wygospodarować czas (chociaż 30 min każdego dnia). Basen, jazda na rowerze czy bieganie, znacznie wpłynie na to jak wyglądami i jak się czujemy.

Warto pomyśleć także o karnecie na siłownię, wybór sprzętu i ćwiczeń będzie urozmaicony. Jeśli na siłowni pracuje trener, poprośmy o rozpisanie planów treningowych. Dobra dieta, zdrowe nawyki i systematyczne ćwiczenia będą gwarancją efektywnego odchudzania!

 

Post Comment